Stap 4: De chips Program
Op het eenvoudigste niveau heeft de picaxe 14 single-byte registers. Wanneer u een virtueel netwerk maakt we alle die registers aan elkaar koppelen zodat als een byte in een picaxe verandert in alle de picaxes verandert. Duidelijk als twee picaxes proberen te veranderen van de dezelfde byte, dan het erg verwarrend krijgt, maar als elke picaxe slechts één byte verandert dan alle andere picaxes kunt zien die verandering en daarop kunnen handelen. Eenvoudige berichten terug kunnen worden doorgegeven en sturen als een bepaalde byte wordt alleen gewijzigd door een picaxe. Een pot kunt wijzigen van de waarde in een register en een of meer andere picaxes kan voelen dat veranderen en verplaatsen van een servo of wat dan ook en inschakelen van een kachel. Een tweede register kan het terugsturen van de temperatuur in de kamer.
Kopieer en plak de programma's op hun beurt in de picaxe-programmeur en deze downloaden naar elk van de respectieve chips met behulp van de pijl van de blauwe download uit binnen de picaxe programmer.
TX:
Main: kanarie 3, N2400, ("Data"), b0, b1, b2, b3, b4, b5, b6, b7, b8, b9, b10, b11, b12, b13' packet krijgen van computer
Als pin2 = 0 then' testen van de switch en set registreren b0 afhankelijk van status
B0 = 0
anders
B0 = 1
endif
Als b1 = 0 then' andere picaxe ingesteld betreffende b0 b1
laag 1' opende
anders
hoge 1' leidde op
endif
serout 0, N2400, ("Data", b0, b1, b2, b3, b4, b5, b6, b7, b8, b9, b10, b11, b12, b13)' terug naar de computer verzenden
goto belangrijkste
en Rx:
Main: kanarie 3, N2400, ("Data"), b0, b1, b2, b3, b4, b5, b6, b7, b8, b9, b10, b11, b12, b13' packet krijgen van computer
B1 = b0' verandering registreren b1 naar gelijke register b0
Als b1 = 0 then
laag 1' opende
anders
hoge 1' leidde op
endif
serout 0, N2400, ("Data", b0, b1, b2, b3, b4, b5, b6, b7, b8, b9, b10, b11, b12, b13)' terug naar de computer verzenden
goto belangrijkste