Stap 6: Elektronisch gestuurde functies
De PIC zal output (RC0) een hoge logica beetje aan de omvormer IC 74LS04 het omkeren van de logica hoge aan logica laag naar de kaart van de Timer (Timer MX024 digitale Timer (Bakatronics)). De timer-kaart zal de tijdreeks beginnen met een lage logica. De timer-kaart heeft een relais dat wordt geopend wanneer de tijd is voltooien en gesloten wanneer uitgevoerd. Vanwege deze setup wij draad VCC met een 100 ohm resister o de NO-positie Relais en draad grond aan de gemeenschappelijke terminal van het Relais met geeft ons de juiste logica voor spel gedaan operatie. Met de timer (hardlopen) uitgang we een hoge bitsnelheid te RC0 voor timer Interrupt enable 74LS08 IC en GATE gate. We willen alleen een interrupt te gebeuren wanneer het spel wordt uitgevoerd.
Nu zal de code in de PIC bepalen een willekeurig getal en goto de opzoektabel voor de uitvoer van een hoge PortD RD0, RD1, RD2, DR3 en RD4 de veggie opduiken logica. De uitvoer van de PIC gaat in en uit de optocoupler IC 4N35. De optocoupler elektrisch isolaten de PIC van de electro-mechanische onderdelen als gevolg van lawaai en EMF feed terug met relais en solenoïde werken. De hoge output van de optocoupler 4N35 rijdt de relais boord te activeren van de estafette en stuur + 12vdc voor het aandrijven van de lucht elektromagneten. (MettleAir pneumatische kleppen 5/2 weg 4A210-08 12VDC (pneumatische producten)) de lucht elektromagneten luchtdruk verzenden in de luchtcilinder (Bimba, luchtcilinder 6" reizen #BF-096-D) hierdoor de groenten om omhoog te gaan en wanneer de PIC voltooid met de kleine vertraging in de code is het zal ontruimen PortD logica laag en de optocoupler, estafette, en lucht solenoïde-zal activeren en de veggie karakter zal naar beneden gaan. De PIC doorloopt met routine telkens totdat de timer compleet met een hoge bitsnelheid op interrupt PortB RB0 is te stoppen met het spel en duidelijk PortD. In de routine van de code onderbreken we bestanden wissen en setup van het spel voor een nieuw spel en houden de bestaande score weergegeven.
Display van de Score:
Het display van de score wordt aangedreven door de inbegrepen ac / dc-adapter. De score weergeven functies door droog contact sluitingen bij tot nu toe en het opschonen van de score. Schakel de score maken we gebruik van een relais dat bedraad aan de twee rode draden die de estafette wordt bepaald door de PIC voor bewerking. Als u wilt tellen omhoog de veggie zijn hit draden alle aangesloten parallel aan de twee zwarte draden te maken van de sluiting moet tellen omhoog op het scorebord.
Timer-kaart:
De kaart van de timer is ingesteld op een geprogrammeerde tijd die door u is ingesteld voor het aantal tweede u wat het spel uit te voeren. Ik gebruikte 35 sec voor speeltijd. U start de timer vereist het een logica laag (0) naar terminal #1. We gebruiken een omvormer om het omkeren van de hoge bit van de PIC tot een dieptepunt van de logica om de timer te starten. De timer is een Relais die wordt geopend wanneer de tijd is aanvullen en gesloten wanneer de timer ingeschakeld (hardlopen is). Het tijdrelais gebruiken om de PIC signaal wanneer het spel is voorbij, dat we VCC draad met een 100 ohm resister tot en met één aanspreekpunt en grond aan de andere contactpersoon. De uitvoer van de hoge relay-logica is aangesloten op de twee input en gate en de PIC kan de andere poort input wanneer wij alleen wat spel te zien over wanneer het spel wordt uitgevoerd.