Stap 7: Softwareontwerp en PIC CODE
Snelheid schakelaar is geselecteerd, Input (RE0) (logica snel, logic High-Low traag)
Startknop is ingedrukt, Input (RE2) (Logic hoog om te beginnen)
Score duidelijke logica hoog, Output (RC7)
Timer logica hoog, start Output (RC2)
Inschakelen en gate voor Interrupt logica hoog, Output (RC0)
PIC laadt rand bestand met willekeurig getal aan goto opzoektabel waar de output heengaat PortD met een willekeurige groente aan pop-up en goto snelheid vertraging functie te houden de veggie voor vertragingstijd dan duidelijk PortD om de veggie neerhalen. De PIC doet dit routine telkens totdat de timer een time-out en een interrupt (RB0) aan de ingang van PIC te stoppen met het spel.
Na de interrupt zal het wissen van de bestanden en setup van het spel voor de voor de volgende wedstrijd
De Score ongewijzigd getoond tot de volgende wedstrijd wanneer op de startknop opnieuw wordt gedrukt.