WhiteBox zoals galerij, pixel zoals in de video game
de whitebox is een special-purpose computer build te behouden en de geschiedenis van de console video game design bloot. Dit project draait ook rond het idee van opgeleide kritiek; het heeft tot doel om een dialoog tussen de understudied geschiedenis van het medium, het algemene publiek en toekomstige video game-ontwerpers.
Deze speelautomaat kunt u, of in dit geval mij, pastoor selecties van videospelletjes en ze te presenteren aan het publiek in het theoretische kader van een tentoonstelling; met welke geloofwaardigheid die moe concept wordt toegevoegd. met deze opstelling kunt u bijvoorbeeld: bieden het publiek elke licentie game gemaakt voor NES om mee te spelen, of een selectie van al het werk gedaan door Gunpei Yokoi of zelfs de slechtste spelen uit de gouden eeuw van arcades. de mogelijkheden voor kritische kriskras zijn leuk en eindeloos.
Dit systeem is gebaseerd op het gebruik van emulators; een emulator "duplicaten (biedt een emulatie van) de functies van een systeem met behulp van een ander systeem" (wikipedia) zodat deze mededingers ROM bestandenuitvoeren: afbeelding dumpbestanden van de read only memory chip van oude game cartridges of arcade machines. de handeling van het creëren van een ROM afbeelding vereenvoudigt de archivering en conservering van oudere software. aan de bedrijven die deze games als intellectueel eigendom bezit u alleen mag gebruiken ROMs gemaakt door uzelf, als u eigenaar bent van een fysieke kopie van het spel of als het niet is beveiligd door de entertainment software association (ESA). onder de huidige zijdige belachelijk een copyright wetten digitale delen van ROMs is in feite zeer illegaal. Vandaar mij niet het aanbieden van alle links naar websites waar ROMs kunnen worden verkregen; voor deze google en bit torrent zijn uw zeer goede vrienden.
maar nogmaals, ik zie niet alle bedrijven proberen te maken van een samenhangend en wijdverbreide open-to-the openbaar archief van videospelletjes voor onderwijsdoeleinden ofwel. misschien niet zou moeten we zo veel onzin spelletjes ;)
Dit project werd ontwikkeld voor de lancering van NASA: Newark kunstenaar ruimte vereniging, en ik heb NYCResistor en Hackinteractive bedanken voor al de zeer gewaardeerde hulp.
Als u wilt weten meer over de eerste curator tentoonstelling de projectpaginate bezoeken.