Ik heb een audio man voor een lange tijd en een fervent DIY'er. Wat betekent mijn favoriete soorten projecten die betrekking hebben op Audio. Ik ben ook een vaste gelovige die voor een DIY project cool om daar te zijn moet een van de twee uitkomsten om het project moeite waard te maken. Het ofwel heeft als iets je niet commercieel, of iets u kunt bouwen je zelf dat is manier goedkoper dan het kopen wat commercieel beschikbaar is. Dit project is van de tweede soort. Het bouwen van een goedkope maar goede LDC-microfoon. LDC staat voor "Grote Diaphragm condensor". Dit project kan worden gebouwd voor ongeveer $50 in onderdelen en rivalen microfoons kost veel meer. Het is rustig, klinkt erg neutraal, en zal zich bezighouden met grote SPL (Sound drukniveaus).
Eerste een beetje geschiedenis van microfoons.
Er zijn drie basistypen onder te verdelen in gebruik voor studio en live geluid; Dynamische microfoons, lint microfoons en condensatormicrofoons. Een dynamische microfoon is net als een spreker, maar in omgekeerde richting. Een kleine diafragma is gekoppeld aan een spoel van draad die wordt verplaatst wanneer geluid hits middenrif. De spoel is in een magnetisch veld. Wanneer het beweegt dat een klein elektrisch signaal wordt gegenereerd dat u vervolgens kunt versterken of dat opnemen vertegenwoordigt het geluid. Een ribbon microfoon is vergelijkbaar, behalve het lint, een smalle strook van folie, meestal aluminium, is geplaatst in een magnetisch veld. Geluidsgolven veroorzaken het lint te verplaatsen in het veld en een elektrisch signaal wordt gegenereerd. Lees hier meer: microfoons
Een condensatormicrofoon begint met een zeer dunne membraan dat metaal plaatgaasfolie op het zodat het elektriciteit geleidt heeft. Het membraan is uitgerekt en zeer dicht bij een achterplaat om te vormen van een condensator geplaatst. Opa Ryckebusch gebruikt om noemen condensatoren condensors en nu weet je dat we ze echt condensator microfoons moeten noemen... Wanneer het middenrif geluidsgolven en het beweegt, wordt de capaciteit verandert. Als er een heffing op de condensator is, zal er een verandering in spanning die correspondeert met het geluid. Net als de andere twee microfoon ontwerpen hierboven, als u versterken of opnemen van de spanning, krijg je het geluid. Er zijn twee stijlen van condensatormicrofoons. Sommigen gebruiken een hoge spanning (50-70 volt) in rekening te brengen van de condensor capsule en anderen gebruiken wat heet een Electret Capsule. De Electret (elektrostatische) heeft een permanente lading gekoppeld Lees hier: Electret.
Wat dit betekent voor ons is dat als we gebruik maken van een capsule Electret niet behoeft toe te passen van 50-60 volt, waardoor eenvoudiger circuits.
een van de voordelen van een condensatormicrofoon is dat het middenrif kan zeer licht en het is makkelijker om een soepeler frequentierespons met een. Het nadeel is dat je heel voorzichtig zijn bij het signaal afstappen van het middenrif zonder toevoeging van lawaai dat ons bij de elektronica brengt hebben zijn.
Te trekken van het signaal van de capsule moet u een zeer hoge impedantie-apparaat. Buizen hebben deze een bedekt en waren de belangrijkste manier waarop die dit werd veertig jaar geleden bereikt. Niet om in een discussie over de sonische kwaliteit van buizen vs iets anders, moet je toegeven; met behulp van een buis in een microfoon lichaam leent zich niet tot eenvoud. Of normaal DIY vaardigheden! Na de buis werd de Field Effect Transistor of FET uitgevonden. Dit is hoe de meeste condensator microfoons vandaag werken. Zelfs de echt goedkope microfoon capsules hebben een intern gemonteerd. Een Duits bedrijf Schoeps. misschien wel ontworpen een van de top microfoon fabrikanten in de wereld, een circuit voor condensors microfoons die gedefinieerd hoe dit een lange tijd geleden werd gedaan. Zie het Schoeps Circuit voor meer informatie. (Als u google "Schoeps circuit" Dit is wat u vindt!) Het circuit loopt off van de fantoomvoeding van het mic pre amp. Deel van dit circuit wordt gebruikt voor het genereren van een stabiele hoogspanning om te brengen van de capsule. In ons geval hoeven we dat. De DIY Gemeenschap vereenvoudigd dit circuit neer aan haar basisvorm voor electret capsules, dat is bijna identiek aan de oorspronkelijke Schoeps Circuit. Scott Helmke ontwierp een versie van dit circuit voor zijn "Alice" microfoon. Ik ben met behulp van hetzelfde circuit met iets andere waarden en een verschillende FET-transistor. Ik koos voor de J305 die wordt gebruikt door een aantal van de high-end fabrikanten. Ik gelegen het hier. Zeker kunt u de onderdelenlijst van Scott. Zijn meest recente lijst is vanaf 2013 en de onderdelen zijn verkrijgbaar bij zowel Mouser en Digikey. Ik bouwde het circuit op een klein perfboard die perfect geschikt is voor montage in het lichaam van de microfoon.
Hier is de werking van het circuit; laten we eens kijken naar de signaal pad dan de macht:
De 1Gig (ja een gigohm...) weerstand ontwikkelt het signaal coming off van de capsule. De FET en de twee 2.43K weerstanden vorm een fase-splitter en impedantie converter. De twee .47uF condensatoren koppelen de signalen aan de twee bipolaire transistoren. Dit zijn de PNP transistors setup als emitter volgelingen. De twee weerstanden van de 100K bias de transistors. Uber eenvoudig. Als u over de 1gig weerstand afvraagt zich, is het sleutel tot een condensatormicrofoon. Het is ook het duurste onderdeel, komen op ongeveer 2 dollar per stuk van Digikey. Wat de stroom betreft verbinden wij met de microfoon fantoomvoeding vorm een mixer of de voorversterker. Dat brengt 48 volt naar pin 2 en 3 van de XLR-connector en de twee transistors. UPDATE Oktober 2015: Ik voegde twee condensatoren van de 22nF op de XLR-aansluitingen en twee 49 Ohm 1% weerstanden op de "inputs" aan de transistors voor RF ruisonderdrukking. Ik wist niet dat dit tot ik gebruikte een andere mic-voorversterker bij een "luidruchtig" omgeving. Schema bijgewerkt! De 6.8K weerstand en de zener-diode neem dat en zet het neer op 12 volt. De condensatoren 10uF en 68uf samen met de weerstand van 330 Ohm filteren dit en zorgen voor een stabiele spanning aan de FET-circuit. Nogmaals, zeer eenvoudig en elegant. De kritische component en we nog niet over nog niet gesproken is de capsule zelf. Ik ben met behulp van de TSB2555B van JLI electronics. het is een Transound capsule en is wat maakt dit project wat het is. Het kost $12.95 en nikkel gebruikt in plaats van goud op het middenrif. Het wordt ook commercieel gebruikt in ten minste één microfoon die ik, de CAD-e100s Ken.
Nu dat we de capsule en elektronica alle hebben stelt u kan eigenlijk bouwen een van deze in welke behuizing je wilt. Ik heb geprobeerd dit en een paar dingen geleerd. Vanwege de hoge impedantie van de capsule en de FET-elektronica, de draad tussen de twee acts als een antenne en tenzij het hele ding is volledig afgeschermd door metaal of metalen scherm, zul je alle soorten lawaai. Zowel 60hz brom en ruis van alle de RF lekken erin. In wezen moet u zetten de capsule en de elektronica in een kooi van Faraday.
Ik vond een gemakkelijkere manier dan bouw mijn eigen. Het blijkt zijn er verschillende Chinese vervaardigd echt goedkope microfoons die de facto grote metaal hebben gevallen enigszins fatsoenlijk elektronica (zeer vergelijkbaar circuit...) en een kleine capsule. En de kosten over $20 dollar. Ze maken een grote donor orgaan, dat is wat wij gebruiken het voor. Voor hen op eBay zoeken door te zoeken naar "BM700" en "BM800" microfoons. Ik heb de mijne voor ongeveer $22. Interessant, zoals u kunt zien de foto's het niet zeggen BM800 daarop vormen. Het kwam ook in een papieren mailer met de schuim behuizing, maar geen vak. O.k., laat nu dat we hebben besproken dat de achtergrond, een te bouwen!
Edit: 9 oktober: hier is een aantal audio met deze opname van mijn kinderen middelbare school orkest: Guyer HS Intermezzo orkest