Stap 2: Probeer om het beweegt
Maar de tekst is slechts beperkt tot 16 x 2, die is zeker niet genoeg voor mijn "lid". :) Zodat ik de code opnieuw verwijzen naar de http://arduino.cc/en/Tutorial/LiquidCrystalScroll wijzigen
de code van de bibliotheek omvatten:
#include
initialiseren van de bibliotheek met de nummers van de pennen van de interface
LiquidCrystal lcd (12, 11, 5, 4, 3, 2);
VOID Setup {}
de LCD's aantal kolommen en rijen instellen:
LCD.begin (16, 2);
Een bericht op het LCD-scherm afdrukt.
lcd.setCursor(0,0);
LCD.Print ("Hey, mooie dame");
lcd.setCursor(0,1);
LCD.Print ("Go om film te zien");
}
void loop {}
13 posities (de lengte van de tekenreeks) naar links schuiven
om deze te verplaatsen offscreen links:
voor (int positionCounter = 0; positionCounter < 13; positionCounter ++) {}
Scroll één positie links:
lcd.scrollDisplayLeft();
wachten een beetje:
delay(150);
}
29 posities (string lengte + display lengte) naar rechts schuiven
om deze te verplaatsen offscreen recht:
voor (int positionCounter = 0; positionCounter < 29; positionCounter ++) {}
Scroll één positie rechts:
lcd.scrollDisplayRight();
wachten een beetje:
delay(150);
}
16 posities (display lengte + tekenreekslengte) naar links schuiven
Ga het terug naar centrum:
voor (int positionCounter = 0; positionCounter < 16; positionCounter ++) {}
Scroll één positie links:
lcd.scrollDisplayLeft();
wachten een beetje:
delay(150);
}
vertraging aan het einde van de volledige lus:
delay(1000);
}
Het kan de tekst in zijn geheel naar links en rechts nu verplaatsen.