Stap 7: 2D game Design!!
Game-Editor is een 2D spel authoring pakket. Het ondersteunt multi platform ontwikkeling toiPhone, iPad, Mac OS X, Windows (95-Windows 7), Linux, Windows-basedSmartphones, GP2X, Pocket PC's, andHandheld PCs. compatibiliteit met deze platformen is vermeld op Game ontdekking, [1] een populaire site voor game-ontwikkelaars, onder andere software zoals 3D Gamemaker Darkbasic en Game Maker.
Game Editor is gemaakt door Makslane Rodrigues, die zich heeft ontwikkeld het sinds 2002. De huidige versie is 1.4.0. Het is nog steeds beschouwd als een work in progress.
Spelbouwer downloaden:
http://game-editor.com/Main_Page
http://game-editor.com/Download
Interface
De interface zelf is relatief eenvoudig en is hetzelfde voor Mac OS X, Linux en Windows. De editor-kaart (waar het niveau is ontworpen en uitgevoerd) navigeren gaat pannen. De interface is samengesteld uit een hoofdmenu bovenaan, waarin de huidige positie op de kaart, en pictogrammen die de voortplantingswijze n de gebruiker aangeeft is in. De interface is venster gebaseerd. Elke actie en gebeurtenis heeft een eigen venster, samen met verschillende instellingen voor windows.
Acteur concept
De objecten in de Game Editor staan bekend als acteurs. Dit betekent met name, niet dat elke acteur heeft als een teken. U kunt meerdere afbeeldingen en -animaties toevoegen aan een acteur van ondersteunde indelingen.
Evenementen
De engine van de Game Editor is gebeurtenis aangestuurd. Voor iets te gebeuren in uw spel, Game Editor omgaat met gebeurtenissen maakt u met behulp van de interactie tussen actoren, en andere game elementen, de muis en het toetsenbord. In de Editor van het spel, u kunt aanpassen aan een zeer hoge mate welke acties gebeuren op een gebeurtenis.
Niveau instelling
Game Editor kunt u op twee manieren voor de verdeling van de niveaus van het spel. Een is het creëren van afzonderlijke bestanden voor elk niveau en vervolgens koppelen ze met 1 of 2 functies. Maar als de niveaus toch klein zijn en u niet wilt scheiden ze zo veel, dan u kunt zet alle niveaus in één bestand en omringen de levels met activering regio's waarin het omgeven gedeelte van het bestand samen in en uit het geheugen geladen.
Non-acteur objecten
Game-Editor kunt u paden en activering gebeurtenissen maken ook. Paden zijn gemarkeerd als knooppunten in interface van de Game Editor en een route die de acteur gaan over kunnen opgeven. De snelheid van het pad kan ook worden gewijzigd, en het pad kan worden samengesteld uit Bezier-curven en lineaire lijnen ook.
Conclusies
Ik denk dat dit een geweldige software voor iedereen die wil proberen het harde werk van game maker.
Op de officiële site is er ook een "spel" gebied waar u kunt downloaden en zie sommige games uitgegeven door mensen en een demo-ruimte die u kunt weergeven wat u kunt doen met deze software.
Het enige slechte ding van deze software... is dat het niet klaar jaar geleden was... toen had ik meer vrije tijd, meer ideeën en liefde voor games