Het doel van deze driedelige Instructable moet enig licht werpen op het proces van het ontwerpen en maken van kleding.
Mijn werk als ontwerper is om te vieren de kostbaarheid van het leven met een opgegeven cultuur in gedachten met behulp van de elementen van de geïdealiseerde vorm (body), kleur, patroon en versiering. Niemand ooit verteld me dat dit is wat mijn taak is, dit is gewoon wat ik heb geleerd van een decennium van werk.
Mode, zoals vele kunstvormen, kan functioneren op verschillende niveaus, en het is aan de ontwerper vertrouwd te maken met de cultuur die ze willen, of wordt gevraagd om te vertegenwoordigen. Ik probeer te nemen in zoveel elementen over een cultuur als mogelijk en kanaal dat in iets mooi die het gevoel van het moment kapselt.
Een ontwerper is vreemd, omdat in vele opzichten ik één element van realiteit dat helpt anderen om te spelen met succes hun rollen in het theater thats leven maken (denk aan de woorden van Willy Shakespeare "de hele wereld is een fase, en alle mannen en vrouwen alleen spelers..."). Vanwege deze rol als een klant van het leven - omdat krijg ik te zien als het ware achter het gordijn, heb ik zelden ooit behoorde tot een bepaalde sociale groep. In plaats daarvan ik mezelf onderdompelen in cultuur na cultuur en leren hun manieren en gewoonten, zodat ik hen uiten hun idealisaties kan helpen.
Veel ontwerpers hebben een handtekening, dat wil zeggen, alle hun klederen eruit zien alsof ze elkaar tot, maar ze zien er anders uit wat er al beschikbaar is. Dit is belangrijk. Het is ook belangrijk om te weten wie je bent als u ontwerpen van kleding wilt, anders u zult slechts eindigen kopiëren anderen een nooit oplopen tot meer dan een afslaan kunstenaar, die, als het gebeurt, perfect aanvaardbaar is in deze industrie (en ook zeer winstgevend... denk dat Zara of Forever 21). Maar als u niet dit ook nooit leert u welk uniek nummer u zo moesten zingen op deze planeet.
Mode zeer functioneel kan worden (een werk schort bijvoorbeeld), of zeer decoratief (een handgemaakte kledingstuk gemaakt met alternatieve materialen dat wil zeggen, in werkelijkheid, volstrekt onrealistisch voor dagelijks gebruik), het hangt echt enkel wat de leden van een bepaalde groep wilt, en hoe die kruist met uw visie. Mode kan verwijzen naar het verleden en de toekomst voor ogen tegelijk, allemaal terwijl het gebruiken van het lichaam als canvas.
In dit eerste deel zal ik beschrijven hoe ik volg inspiratie en ontdek wat ik nodig heb om te ontwerpen, en wat ik doen om te cultiveren en het verbeteren van deze creatieve visie. In het tweede deel zal ik beschrijven mijn ontwerpproces (hoe ik keuzes maken over wat te maken), en in het derde deel, dat ik zal u tonen het werk deed ik voltooi het kledingstuk tijdens mijn artistieke residentie in Autodesk. Ik koos om te werken met een Stoll, computergestuurd (CNC) vlak bed breien machine, omdat er een unieke link tussen werk van textiel en computers die ik wilt markeren.
Ik kom uit een collaboratieve achtergrond (theater/performing arts), en daarom ik liever te werken met een groep van creatieve mensen. Op dit punt in mijn carrière ik ook genieten van toonaangevende. Dat wil zeggen, zou ik willen volgen van mijn eigen creatieve visie in plaats van andermans visie werkelijkheid. Ik ben een volwassen maker. Ik heb een heleboel andere mensen dromen werkelijkheid. Zoveel dat je zou kunnen me een dreamweaver noemen. Hun komt een punt in het leven van iedereen, denk ik, waar hun droom wordt het brandpunt. Ik ben het invoeren van dat moment.
Meeste van het werk omvat me luisteren, kijken, en gelet op de ideeën van de mensen uit mijn team en laten hun inzichten en ervaringen die mijn proces begeleiden. Ik probeer om beslissingen te nemen bij het bestuderen van de beschikbare middelen (geld, materiaal, materieel en arbeid); collectieve visie; en tijd. Zoals Raf Simmons van Dior het stelt, "Fashion is dergelijke een octopus. U bent verbonden met zoveel mensen..." Dit zit niet werkzaamheden die alleen wordt gedaan.