Oh mij oh mijn... het is deel drie van de Wolk Mine, ook bekend als Stukken van de hemel.
In deel één van dit Instructable (als AutoCorrectie niet probeert stopt te veranderen dat in "hardnekkige" I 'm gonna spiegelen) beschreef ik al de kleine stukjes en stukjes informatie die ik nam in dit kledingstuk, met inbegrip van muziek, poëzie, kunst, technologie en museum-exposities inspireren. In deel twee ik gesproken over alle elementen die verder gaan in het maken van kleding met inbegrip van, maar niet beperkt tot: inkoop van grondstoffen, arbeid, textielontwerp, silhouet, patroon maken en natuurlijk ik gezinspeeld op budgetten.
In deze installatie zal ik spreken over het maken van een prototype of aangepaste kledingstuk met behulp van een CNC-machine breien, doet die het grootste deel van de fysieke arbeid. Ik noem dit een prototype, want er zijn enkele extra stappen die ik zou het meest waarschijnlijk nemen als ik moest dit voor te bereiden voor massaproductie (sortering, kerven, flats, tech packs enz.). Het kledingstuk dat ik heb voor dit project gemaakt was meer als een eerste ontwerp of een eerste ronde prototype. Het is vrij standaard voor mij om meerdere versies van een kledingstuk zoals ik maak je het klaar voor een client of voor de productie. Drie is zeker het magische getal. Meestal door de derde poging alle the kinks uitgewerkt (fit kwesties ontwerpdetails, enz.). Als ik moest het opnieuw doen, zou ik zeker een paar wijzigingen aanbrengen. Ik zal praten over die dingen zoals ze komen, maar over het geheel genomen ik erg blij met het resultaat ben.
Geniet van de visuele vreugde.
OK, genoeg van. Ik vroeg mijn knitter, Myrriah, te beschrijven, in een paar zinnen, het proces voor het maken van kledingstukken op haar Stoll. Dit is de lijst die ik ontvangen:
Een textuur of kleur patroon maken
Maken van de structuren en de modules
Testen van de stof en vinden de steken en rijen per inch
Een shape maken en kies alle vormgeving modules
Plaats het op de stof visueel.
Verwerken van het patroon
Het laden op de machine
Brei het
We heb aangeraakt op een paar van deze elementen (het maken van textuur/kleur patronen, structuren of patroon maken, maken en testen van stoffen) in de vorige Instructable (niet HARDNEKKIGE), maar ik hoop te krijgen in deze elementen dieper en beschrijven van de manieren waarop die deze processen interactie met de software van het breien en breien machine.
Maar eerst... laten we praten over breimachines!