Stap 2: Het schema
Ik stel voor om het gebruik van 2 standaard breadboard, of zo u wilt, u kunt sommige proto PCB boord en alles samen in 1 plaats. Of misschien kunt u een Arduino BuzzWire-schild... I'dd willen dat :-)
Voor nu we de servo's en Player1/Player2 pinnen negeren kunnen (analogPin 0 & 1 respectievelijk). Deze kunt u aansluiten bij de handgrepen gebouwd zijn.
De signaal-pin van player1 de servo op het handvat gaat naar digitale pin9, en player2's naar pin 10
Op een breadboard, set-up de 2 74HC595 shift-registers en de weerstanden op de LED's... Ook kun je de LED's lager op het breadbord voor het testen voordat u ze op het platform plaatsen als u wilt.
Op elke shift-register uitgangen Q0 - Q4 worden gebruikt, vertegenwoordigen controlepunten 1-5 voor beide spelers (IC aangesloten rechtstreeks op de arduino is player1)
Gegevens-pin is aangesloten op de I/O pin11 op arduino.
Klok-pin is aangesloten op de I/O pin12 op arduino.
Klink-pin is aangesloten op de I/O pin8 op arduino.
Veel nuttige informatie met inbegrip van het aansluiten van de 74HC595 kunnen worden gevonden op http://www.arduino.cc/en/Tutorial/ShiftOut
Sluit het ene uiteinde van de spreker tot en met I / 0 pin2 op de arduino en het andere uiteinde op de grond. Niet veel uit te leggen hier.
Op het tweede breadboard, instellen een voltage divider met 8 weerstanden van 220ohms, een einde aan de grond, andere 5V van de arduino.
Dit zal worden gebruikt om de 5 controlepunten, start, de finish en draad-aangeraakt detectie op 1 enkele arduino pin per speler.
De + 5V-zijde zal later worden verbonden met de BuzzWire, na de eerste weerstand vanaf daar naar de Finish-contact, naast de contactpersonen voor checkpoint5, vervolgens 4 en zo verder neer op 1,
Voordat de laatste het start-contact is. (maak je geen zorgen, hoe we de start-finish gemaakt en controleposten contactpersonen komt in de gebouw-stappen!)
Later toen we de "variabele ring" met de staalkabel, zullen we verbinden die analoge PIN 0 en 1. En via een 10 k ohm weerstand op de grond.
Laatste steek een potentiometer (10K of iets) in uw breadboard tussen + 5V en GND, en haak de sensorpin aan arduino's analoge Pin2. Dit zal worden gebruikt voor het aanpassen van de moeilijkheid (snelheid) van het spel.
Nu laten we nemen een korte blik op de code,