Stap 3: De Code
De code is niet heel moeilijk, maar ik was nog steeds soort trots dat, nadat een volledige dag van het schrijven van code zonder testen (terwijl Jan was het bouwen van het platform en de handgrepen enz.) Het werkte bijna volledig bij het testen van het allemaal uit voor de eerste keer. So we didn't moest urenlang op debugging, slechts een paar minuten.Dit liet ons met genoeg tijd om sommige extra functies en "finishin raakt", waardoor dit project voltooid en een succesvol weekend-project.
Laten we eens kijken naar enkele belangrijke delen van het.
eerste de variabelen:
byte P1pin = A0; analoge sensorpins (spelers ring)
byte P2pin = A1;
byte speedPin = A2; analoge moeilijkheid pin (potmeter)
Dit zijn de 3 gebruikte analoge ingangen. Als u onverwacht gedrag ziet nadat het gebouw en alles aansluiten, misschien overgeschakeld u van de speler handgrepen. U kunt opnieuw de draden of P1pin en P2pin veriables in de code te wijzigen.
byte dataPin = 11; Shiftregister DATA-pin
byte latchPin = 8; Shiftregister klink-pin
byte clkPin = 12; Shiftregister klok-pin
Dit zijn de verbindingen met de eerste shiftregister, de tweede is verbonden met de eerste. nogmaals: voor mor info check http://www.arduino.cc/en/Tutorial/ShiftOut
De code om de shiftout voor de led kan worden gevonden ergens in de buurt van de onderkant van de code in een functie genaamd: updateLeds()
Ik moet toegeven dat de code nog steeds sommige tweaken/clean-up, bijvoorbeeld gebruiken kunt: de pinnen voor de spreker en signaal pinnen voor de servo's zijn niet ingesteld als een variabele op de top van de code nog, maar hard-coded in de functies.
Als u wilt wijzigen de pinnen van de PWM waar u verbinding te servo's, kijk in de setup ()-lus en waarden wijzigen voor:
servoP1.attach (9);
servoP2.attach (10);
Als u wilt wijzigen de pin die je sluit de spreker, kijk naar de onderkant van de code voor elke functie op zoek als dit:
Tone(2,800,200)
de eerste waarde is de speakerpin (2 in dit geval) de volgende 2 waarden zijn frequentie en duur van de Toon, in het geval dat u wilt wijzigen van de geluiden.
de tone() functie wordt gebruikt in de laatste 3 functies genoemd: buzz(), beginbuzz() en victory()
Aangezien de code goed is gereageerd, ik denk dat het is nutteloos om te gaan meer in detail over het.
Neem een kijkje op het, lees het commentaar, en als u vragen hebt, contact met mij, of kijk in de commentaren hieronder, misschien bent u al wordt beantwoord door iemand anders ;-)
En nu laten we overgaan tot Jan, en hoe het ding werd gebouwd...