Stap 7: Belangrijke opmerkingen
Opmerkingen over de afstand van de lens op het filmvlak:
Ik al eerder zei dat de afstand van de lens tot het filmvlak moet nauwkeurig, waarin staat dat de lens moet een exacte afstand van het plan van de film om drie dingen gebeuren...
1) de camera om de focus te kunnen dichten.
2) de camera te kunnen richten tot oneindig.
3) en de belangrijkste van allemaal, de afstandsmeter op de lens te zijn accuraat.
Als u wilt dat uw camera voor zitten kundig voor gebruik het volledige bereik van focus is de bijgevoegde lens staat, vooral van de camera vermogen tot in het oneindige focus, dan deze stap is van cruciaal belang. Ik heb deze afstand twee manieren gemeten, één met een hand test gehouden door het ingedrukt houden van de lens een inch of twee verwijderd van een wit stuk papier en vervolgens verhuisde hij terug en weer tot de ondersteboven foto was in focus op het papier, dan heb ik gemeten de afstand van de lens plaat op het papier, de afstand was iets meer dan 1 3/4". Ik nam mijn lichaam van de film al gebroken (niet wetende wanneer de afstand precies hetzelfde voor alle soorten (merken) 35mm camera's en lenzen) en de afstand vanaf de voorkant van de lens montageplaat aan de filmvlakte gemeten, en nogmaals, het was gewoon een beetje meer dan 1 3/4 inch. Ik was vrij zeker van dat op dit punt een veilige weddenschap dat het gebruik van een afstand van 1 3/4 inch voor mijn camera zou was.
Mij trachten opwaarts having een paar aanpassingen om het te krijgen precies goed, ik moest een router gebruiken wilt teller wastafel de berg in het hout een beetje om te fine tune de afstand van de lens tot het filmvlak, één keer (zeer kleine scheren cut) op een moment, en vervolgens opnieuw testen de focus tussen elk doorgeven , totdat de diepte perfect was. Testen was gemakkelijk op dit punt, dat ik afgeplakte een vel wit papier zodat de filmvlakte, gehouden de lens aan de voorzijde van de camera, hield de camera een exacte afstand van een onderwerp, stelt u de afstandsmeter op de lens aan de afstand tot het onderwerp, en keek om te zien als het beeld op de filmvlakte was gericht. By the way, wordt de "exacte afstand tot het onderwerp" gemeten vanaf de diafragmaring (messen) van de lens, niet de voorkant van het glas of het filmvlak van de camera.
Toen ik mijn juiste, de afstandsmeter op de lens was ongelooflijk nauwkeurige, nauwkeurige naar binnen een inch op 15 voet, en een halve inch aan 2 voeten. En aangezien ik op f/16 schieten zal de meeste van de tijd, zal er voldoende scherptediepte die ik zal alleen moet gebruiken een meetlint voor close-ups, iets meer dan 10-15 voet weg en ik kan bal park. Je moet niet vergeten, is er geen zoeker "through the lens", geen fancy prisma's, en en geen valdeur spiegels die uit de weg in fracties van een seconde spiegelen kunnen. Dit is oude school, u maat (of gok) de afstand tot het onderwerp dat u wilt in focus, en u de afstandsmeter op de lens te concentreren. Je krijgt niet te "zien" dat uw schot in focus, je gewoon weet dat het is omdat u de afstandsmeter kunt vertrouwen. Nu alles wat je hoeft te maken over is blootstelling, zoals sluitertijd. Op deze nota...
Opmerkingen over sluitertijden:
Als u helemaal niets over camera's weet, u waarschijnlijk gekeken naar het ontwerp van de sluiter en vroeg zelf iets in de trant van "hoe op aarde kan iedereen openen en sluiten die sluiter gordijn snel genoeg met hun hand om een foto te nemen?" Nou, dat is eigenlijk een verrekte goede vraag, en ik zal eerlijk zijn, dat het is niet mogelijk met het huidige ontwerp voor voeren te stoot in het volledige zonlicht, tenzij u gonna voeg een filter zo donker als de lassen bril op de voorkant van de lens. Echter, zoals ik vermeld in het overzicht, het is mogelijk, en heel gemakkelijk bij weinig licht eigenlijk. U wilt zeker gebruik van een statief, het is een gegeven. Nu, met al dat zei, laten we praten hier werkelijkheid zodat u weet wat u kunt verwachten en hoe om erachter te komen de sluitertijd je nodig hebt om de kwaliteit, kleurrijk, contrastrijke foto's te nemen.
Ik was in staat om te bepalen hoe snel ik comfortabel kon openen en sluiten van de sluiter gordijn door gewoon de ontspanknop achter mijn computer tijdens het opnemen. U kunt gewoon mijn resultaten als een gids, of als je zo geneigd, kunt u deze test zelf doen. Elk audio-programma dat laten we u een wave-bestand opnemen en kijken naar de visuele representatie van het wave-bestand werkt. Je de opname te starten en bedienen van de sluiter of twee keer voor de microfoon. Het klikgeluid dat het stuk hout als het maakt raakt de bovenkant en onderkant van de camera zal tonen als vrij scherpe stekels op de wave-bestand.
Toen ik deed mijn test, was de afstand of de "tijd span" van open te sluiten een opmerkelijke, brandende snelheid van 3/10 van een seconde. Opvallend en razendsnelle beide sarcasme, zoals dit opvallend traag is vergeleken met vaste snelheid van zelfs de goedkoopste wegwerp camera. Camera's niet hebben een directe vertaling voor 3/10 van een seconde, de dichtstbijzijnde vertaling zou 1/3 van een seconde, dat zeker dicht genoeg voor film is.
Ik heb zelf een lichtmeter, althans niet een betrouwbaar is, dus hier is hoe ik mijn sluitertijden uitzoeken. Ik breng langs een enigszins moderne SLR camera die de diafragmavoorkeuze modus ondersteunt, ik het diafragma ingesteld op f/16 en componeren mijn schot, druk op de sluiterknop halverwege en kijken wat de camera dat it 's gonna gebruiken voor een sluitertijd zegt als ik druk op de rest van de weg. Als de snelheid (lezing) veel sneller dan 1/3 van een seconde is, weet ik dat een schot niet mogelijk is. Ik maak een punt van slechts enige proberen foto's te nemen op plaatsen waar er weinig licht, in de meeste gevallen krijg ik lezingen voor een full tweede of meer, die super makkelijk om te doen. Film heeft een heleboel latitude, wat betekent dat het wordt vergeven, iets zelfs dicht gaat werken. Soms heb ik zelfs te openen van het diafragma van een weinig te houden in de één tot twee tweede bereik. Voor deze opnamen ik gewoon open de sluiter, tellen "duizend, tweeduizend ' en sluit de sluiter. De foto's nam ik op het moeras werden vlak voor, tijdens en na zonsondergang. Ik begon schieten wanneer mijn SLR gaf me lezing van "4", die 1/4 van een seconde is, hoewel ik wist dat mijn snelste hand beweging zonder gewelddadige schudden was 1/3 van een seconde. Ze kwamen goed.
Als u een digitale SLR dan leven is echt goed, kan je een werkelijke test shot voor elk schot, en onder of over bloot te krijgen van het schot (blootstelling) u wilt. Dit is extra handig wanneer u voor time lapse spullen waar je naartoe gaat in snelheden meest camera's niet ondersteunen gaat, zoals meer dat 30 seconden. U kunt "Kool" modus gebruiken en testen van uw schot digitaal, als je eenmaal weet hoeveel seconden het duurt om de belichting te krijgen uw nadat, neem uw Box Camera schot te weten it's gonna komen.
Tenzij u een snellere sluitertijd kunt ontwerpen, elk soort hand gehouden fotografie waarschijnlijk uit den boze is, en u waarschijnlijk moeten zult de meeste fotograferen bij weinig licht, maar geloof me, is het veel plezier en de moeite waard de beperkingen. Nu zet de computer uit, gaan maken van een camera, en ga schieten sommige film vliegen volledig door de zetel van je broek.
Plezier hebben en houden schieten film, Rick