Stap 1: onderdelen
Er zijn optionele LEDs gebruikt op dit
mod-chip om aan te geven of de chip is communiceren met de schijfstation dienst seriële poort correct. Groen betekent dat het goed functioneert; rood betekent dat er een fout. Ze kunnen worden verwijderd uit het circuit, samen met de weerstanden in serie met hen wanneer de chip is geïnstalleerd in de GameCube, of ze kunnen worden overgelaten en discreet gelegen op de achterkant van de GameCube.
Getoond in de beelden zijn schema van de mod-chip met de vereiste onderdelen opgenomen. Er zijn twee versies: één met een ISP-header (de connectors gebruikt voor flashen van de firmware op de mod-chip) en één zonder (de versie van de "economie"). De versie van de koptekst ISP zal worden gebouwd op een breadboard voor het opvlammen dan vervangen door de versie van de economie voordat wordt geïnstalleerd in de GameCube.
De vereiste onderdelen zijn:
- 1 GameCube met kabels en controller
- 1 back-up van een GameCube spel verbrand
- 1 Atmel Atmega8L-8PU
- Keramische condensator van 1 0.1μF
- 2 1KΩ weerstanden
- 2 330Ω weerstanden
- 1 100Ω weerstand
- 1 rode LED
- 1 groene LED
- 1 breadboard (voor het knipperen en testen van de mod-chip)
- 1 AVR ISP programmeur of een Arduino en USB-kabel te gebruiken in plaats van een programmeur
- 1 computer voor het opvlammen van de mod-chip
- 22 AWG draad voor gebruik met het breadboard
- 30 AWG draad (wire wrap) voor het maken van verbindingen op de GameCube
- 1 set van draad strippers
- 1 soldeerbout met soldeer
- 1 multi meter geschikt voor het lezen van de impedantie
- Sommige elektrische tape en dubbele dubbelzijdige tape
- 1 kleine philips schroevendraaier
- 1 schroevendraaier van "Gamebit"
Als een Gamebit schroevendraaier niet beschikbaar is, kan een kunststof Bic pen en een aansteker of zaklamp worden gebruikt om een zoals beschreven in stap 5.
Benodigde software:
- Arduino Software (alleen vereist als een ISP-programmeur met behulp van een Arduino)