Stap 1: Instellen van de Arduino omgeving
Helaas de Arduino biedt geen ondersteuning voor USB-Gamepads, op uitsluitend steuntroepen muizen en toetsenborden. Dus moeten we de Arduino core bestanden ter ondersteuning van de Gamepads bewerken. In plaats van te beginnen knoeien met de bestanden kunnen we definiëren een nieuw bestuur type dat een verschillende set van core-bestanden gebruikt.
Start door te navigeren naar C:\Program Files (x86) \Arduino\hardware\arduino\avr en open up van het bestand boards.txt. De definities voor de Leonardo boord en kopieer alle van hen vinden. Vervolgens aan de onderkant van het bestand plakken. Toen leonardo de naam op elke lijn naar leonardon64. Wijzig de lijnen:
leonardon64.name=Arduino Leonard leonardon64.build.core=arduino
Aan:
leonardon64.name=Leonardo N64leonardon64.build.core=leonardon64
Het eindproduct moet:
##############################################################leonardon64.name=Leonardo N64 leonardon64.vid.0=0x2341 leonardon64.pid.0=0x0036 leonardon64.vid.1=0x2341 leonardon64.pid.1=0x8036 leonardon64.vid.2=0x2A03 leonardon64.pid.2=0x0036 leonardon64.vid.3=0x2A03 leonardon64.pid.3=0x8036 leonardon64.upload.tool=avrdude leonardon64.upload.protocol=avr109 leonardon64.upload.maximum_size=28672 leonardon64.upload.maximum_data_size=2560 leonardon64.upload.speed=57600 leonardon64.upload.disable_flushing=true leonardon64.upload.use_1200bps_touch=true leonardon64.upload.wait_for_upload_port=true leonardon64.bootloader.tool=avrdude leonardon64.bootloader.low_fuses=0xff leonardon64.bootloader.high_fuses=0xd8 leonardon64.bootloader.extended_fuses=0xcb leonardon64.bootloader.file=caterina/Caterina-Leonardo.hex leonardon64.bootloader.unlock_bits=0x3F leonardon64.bootloader.lock_bits=0x2F leonardon64.build.mcu=atmega32u4 leonardon64.build.f_cpu=16000000L leonardon64.build.vid=0x2341 leonardon64.build.pid=0x8036 leonardon64.build.usb_product="Arduino Leonardo" leonardon64.build.board=AVR_LEONARDO leonardon64.build.core=leonardon64 leonardon64.build.variant=leonardo leonardon64.build.extra_flags={build.usb_flags}
Ten slotte geeft u de map 'kernen' en kopieer de map 'arduino' en plak het er het hernoemen naar 'leonardon64'. Vervolgens in deze map verwijderen van de bestanden 'HID.cpp' en 'USBAPI.h' en vervang ze door de bestanden met dezelfde naam hieronder.
Deze bestanden definiëren effectief de manier dat het leonardo de gamepad creëert. Verdere informatie over het maken van deze twee bestanden kan worden gevonden in een forum van de freetronics door drake250.