Stap 2: stap 3
Hier is de functionaliteit en de motor van mijn project.
VOID playTone (int Toon, int duur) {}
voor (lang ik = 0; ik < duur * 1000L; ik += Toon * 2) {digitalWrite (speakerPin, hoge); delayMicroseconds(tone);
digitalWrite (speakerPin, laag);
delayMicroseconds(tone); } }
VOID playNote (char opmerking, int duur) {}
char names [] = {'c', 'd', 'e', 'f', 'g', 'a', 'b', 'C'};
int tonen [] = {1915 1700, 1519, 1432, 1275, 1136, 1014, 956};
spelen van de Toon die overeenkomt met de naam van de noot
for (int i = 0; ik < 8; i ++) {}
Als (namen [i] == Opmerking) {}
playTone (tonen [i], duur);
}
}
}
void setup {pinMode (speakerPin, OUTPUT);
pinMode (buttonPin, INPUT);
pinMode (fan, uitvoer);
pinMode (hitlamp, OUTPUT);
Serial.begin(9600);
pinMode (verlichting, uitvoer); }
void loop {}
int sensorValue = analogRead (A1); //lighting
als (sensorValue = 26)
{digitalWrite (hitlamp, laag); / / de LED uitzetten doordat de spanning laag
delay(1000); wachten op een tweede
digitalWrite (fan, hoge); de LED uitschakelen door de spanning laag
delay(1000); wachten op een tweede
}
anders als (temperatuur < = 25)
{digitalWrite (ventilator, laag); / / de LED uitzetten doordat de spanning laag
vertraging (100); }
delay(1000); vertraging 1s
buttonState = digitalRead(buttonPin);
Als (buttonState == HIGH)
{/ / LED inschakelen:
for (int i = 0; ik < = lengte; i ++)
{Als (notities [i] == ' ')
{vertraging (beats [i] * tempo); / / res}
else {playNote (notities [i], beats [i] * tempo);} / / delay(tempo); }
} else {}
}