Dit Instructable is over het maken van een systeem van de zoemer met NI MyRIO-1900
Pre projectnotities:
Voor een Quiz concurrentie, zullen het snelst en het juiste antwoord worden overwogen, die is niet mogelijk handmatig voor de quiz-master om te kiezen welke speler worden verstrekt een kans, dus een zoemer systeem is vereist om de snelste speler te zien.
Doel: Om een zoemer systeem voor Quiz competities.
Apparaat: NI LabVIEW, drukknoppen, Jumper akkoorden, draden, NI MyRIO-1900, zoemer.
Voorpaneel Screenshot in LabVIEW:
Figuur (a):-zowel de zoemers off staat
Logica van uitvoering:
Wanneer de zoemer knop is ingedrukt, de tijd wordt geregistreerd, dit gebeurt voor alle de zoemers beschikbaar en in het laatste stadium, wanneer alle mogelijke zoemers worden ingedrukt, de beschikbare tijden worden vergeleken om te kijken naar de kleinste waarde en de bijbehorende zoemer zal worden ontstoken.
LabVIEW blokdiagram screenshot in LabVIEW:
Figuur (b): blokdiagram in LabVIEW
Uitleg van blokdiagram (figuur (b)):
Hier zijn er twee spelers, daarom gebruiken we twee Booleaanse ingangen (A, B), overwegen de Booleaanse A, de timer moet het opslaan van een waarde een indicator, maar in LabVIEW, de Boolean zou blijven in de Braziliaanse deelstaat ON, daarom een lokale variabele wordt gemaakt voor A en het is gezien een waarde ONWAAR of uitgeschakeld, dus zodra het is op , de Indicator wordt de waarde van de timer en de lokale variabele sets de voorwaardelijke lus op uit. Dit is de gelijkaardige voorwaarde met B.
Er doet zich een andere voorwaarde dat in een quiz, wanneer een speler de zoemer ingeschakeld is, geen enkele andere speler de zoemer moet niet krijgen geactiveerd, waarvoor We een Boolean-waarde hebben "Vraag op" die wordt gedeactiveerd zodra de timer-waarde wordt opgemerkt in de voorwaardelijke zodat we kunnen blokkeren alle andere ingangen na de eerste invoer. Deze "Vraag op" Boolean is verbonden met een andere voorwaardelijke lus die de "Snelste vinger eerst" type actie vergemakkelijkt. Deze voorwaardelijke lus ook Hiermee stelt u de timer indicator waarden aan initiële waarde '0' en schakelt de speler ingangen op FALSE. (dwz, het systeem opnieuw wordt ingesteld)
De voorwaardelijke lussen van A en B Booleans (speler ingangen) worden uitgevoerd in één uitvoering cyclus (ie, rondom één micro tweede) van de Micro-processor van MyRIO-1900, dus om ervoor te zorgen dat de gebruiker krijgt genoeg tijd voor de pers dat we een tijdje gebruikt lus en eindigde het in de tiende iteratie.
Op deze manier zijn zowel de timerwaarden nu vastgesteld die moet worden vergeleken om te zien welke de kleiner is en schakelen de bijbehorende zoemer. Waarvoor de comparatoren zijn gebruikt in de buitenste while lus (dat wil zeggen, zij houden aan de waarden te vergelijken.)
De beginwaarden van de Timer-indicatoren zijn ingesteld op '0'.
De implementatie van de hardware:
Figure(c)
De C poort van MyRIO-1900 microcontroller voorkeur moet worden gegeven over de A, B poorten zoals, de C-poort heeft Pull Down weerstand configuratie terwijl de poorten A of B zijn weerstand configuratie, waarmee de invoerwaarden van poorten A of B, alleen als het hoger is dan de waarde 3,3 V optrekken.
Voorzorgsmaatregelen:
1) zorgen voor dezelfde versie van LabVIEW en LabVIEW Runtime stuurprogramma in het systeem en de MyRIO-1900.
2) ervoor zorgen dat alle terminals in de juiste polariteit en in juiste Pins goed zijn aangesloten.
3) controleren dat de gegevensbladen van de elementen gebruikt om te controleren dat u in de juiste beoordeling waarden werkt.
4) goede input tijd instellen voor gebruikers om te voorkomen dat onjuiste resultaat.
Toepassingen:
* Kan worden gebruikt in de snelste vinger eerst gebaseerd wedstrijden.
* Kan worden gebruikt in Triggering circuits.
* Kan worden gebruikt is elektronische beveiligingssysteem.