Stap 2: Kleuropties
Als het gaat om kleurenopties [dit is met inbegrip van helderheid, Contrast, tint, verzadiging] wilde ik een bleke blauwe of groene huid. Met de huidtinten geselecteerd ik gebruikte de kleurtoon en verzadiging eigenschappen en dienovereenkomstig aangepast. Een lage intensiteit werd gebruikt. De opties zijn meestal op schuifbars waarmee u kunt zien van de afbeelding wijzigen van kleuren, terwijl u deze verplaatst. Vergeet niet om de selectie aan ten minste 1 pixel voordat u kleur veren, of je kan eindigen met randen die ook zijn gedefinieerd. Als u de verzadiging verlaagt zal u zult uw nieuwe kleur behouden, maar het bleke en futloos. Als u uw resultaat meer realistisch wilt, subtiele, zeer subtiele kleuren gebruiken. Het was mijn bedoeling om een bijna CGI spel gevoel.
* Gimp heeft transparantie Laagopties, maar er zijn nogal wat en ik wilde beperken de hulpmiddelen omwille van de eenvoud.
* En tenzij ik anders noemen, ben ik meestal verwijzen naar de bovenste laag. Het zou in dit geval Slick.