Stap 4: Day One: deel drie: schildpad
Nu laten zien hoe te maken van een zeer eenvoudige python script met behulp van de mcturtle.py module die wordt geleverd met RaspberryJamMod. Als u wilt een nieuw script maken in Visual Studio, ervoor te zorgen dat het mcpipy -project is geselecteerd in het paneel van de oplossing aan de rechterkant (geladen vanuit mcpipy.sln), en gebruik vervolgens Project | Nieuw Item toevoegen. Typ vervolgens in een script zoals dit, noem het turtle1.py zeggen, lijn door lijn tonen op een groot scherm, uit te leggen:
from mcturtle import * steve = Turtle() steve.go(10) steve.yaw(90) steve.go(10)
U kunt een diagram zoals de hier (getekend op het whiteboard door mijn dochter, die behoorde tot de studenten) opzetten voor het yaw deel.
Opslaan, spiegelen aan Minecraft, met behulp van een nieuwe superflat creatieve wereld, en /py turtle1 in Minecraft uitgevoerd. U zult merken dat u samen met de schildpad stapsgewijze zal verplaatsen. Ik willen spreken over .go() en .yaw() als het verzenden van berichten naar de schildpad (die hier heet steve).
Vertel de kinderen om te beginnen met dit script en er naar vierkant. Ga rond hen te helpen. Sommige zal typefouten hebben.
Een kwestie die dreigt te komen is dat veel mensen vierkantjes er lelijk en unaligned ziet. Dat komt omdat de schildpad begint gaan in precies de richting Steve kampt in Minecraft aan het begin van het script, en die mogelijk niet zijn uitgelijnd met het raster. U kunt vertellen hen om dit te bevestigen door het toevoegen van steve.gridalign() recht nadat ze stevehebt gemaakt.
Dit is wellicht een goed moment om te praten over andere nuttig mcturtle-commando's, zoals penblock(blockname) die het blok dat de schildpad trekt verandert met (standaard is GOLD_BLOCK; als ze zijn met behulp van een IDE met een goede auto-volledige zoals Visual Studio, zij zal gemakkelijk kunnen trekken van een heleboel blok namen; anders, geef ze een verkorte lijst van hier) , penwidth(n) , die kun je mooie, dikke lijnen, pitch(angle) en roll(angle)hebben. Er is ook penup() en pendown().
Uitdagen om sommige andere dingen met de schildpad te maken. Zodra ze beginnen met het maken van complexe dingen, suggereren dat ze ook met initialiseren:
steve.turtle(None) steve.pendelay(0)
Dit maakt de speler niet trail samen met de schildpad en maakt die de schildpad op maximale snelheid bewegen.
De fundamentele schildpad opdrachten staan hier. U zou een hand-out met hen kunnen opnemen.