Stap 9: Verzenden touch gebeurtenissen naar de telefoon via Bluetooth
Hoe een beschrijvende naam geven uw Bluetooth-module:
- "Bluetooth_cmd" schets upload naar uw Arduino micro.
- Openen van de Arduino seriële Monitor (cmd-maj-M of extra -> SerialMonitor).
- Controleer of de seriële Monitor parameter:
- Newline
- baudrate: 115200
- Voer "D" en druk op verzenden knop om de "basis instellingen" van uw bluetooth-module. Het resultaat moet net als in screenshot "1 - cmd D".
- Voer "SN, de nieuwe naam van het apparaat" en druk op de verzendknop om de naam van de module. Op het screenshot "2 - cmd SN" Ik veranderde mijn bluetooth-module naam als "Zwaartekracht touch".
- Voer de opdracht "D" om te zien dat de naam pf uw module veranderd.
U kunt spelen met de opdracht vermeld op Appendix B van het gegevensblad van de module. Wanneer u klaar om te gaan met uw module bent, stuur de opdracht opnieuw opstarten: "R, 1".
Laten we eens testen de bluetooth-communicatie tussen uw Androïde telefoon en de handschoen.
- Het "Gravity_Touch_Bluetooth.zip" bestand op uw computer downloaden, unzip het en uploaden van de code op uw Arduino.
- Installeer het bestand "GravityTouchTest.apk" op uw Androïde telefoon hetzij door deze te downloaden van het web direct in uw telefoon of een door deze te downloaden op uw PC en vervolgens uploaden op uw Androïde telefoon.
Inschakelen van de bluetooth op uw telefoon en start de app van de "Zwaartekracht Touch Test" (zorg ervoor dat de Arduino wordt aangedreven vóór de lancering van de app). De groene LED van de Bluetooth-module moet groen, wat betekent dat de verbinding tussen uw telefoon en de handschoen op wenden. Als alles boete werkte moet u de kubussen draaien groen op het scherm wanneer u op de overeenkomstige vinger van de handschoen drukt.
Ik aangesloten de java-code die ik geschreven om de bluetooth-communicatie van de Android-kant. Deze code bestaat uit drie bestanden: MainActivity.java, GloveTouchThread.java en BluetoothNoSupportedDialod.java. Ik geen beroep hier deze code, moet het vrij zelf verklarend als je een Android-ontwikkelaar. Opmerking: Ik gebruikte In dit project Bluetooth-standaard die is lastiger om mee te spelen in vergelijking met de nieuwe Bluetooth LE (lage energie). Zie hier voor de nieuwe vereenvoudigde pijpleiding om communicatie tussen Android en Bluetooth LE.
Op dit punt, de handschoen stuurt raakt en info van de oriëntatie en de telefoon ze vangen. Zoals ik al zei in de inleiding, is het doel van de zwaartekracht Touch handschoen als een input device voor VR of AR games. Dus is wat we moeten doen daarna die info toekomen aan de Unity3D game-engine. Waarom Unity3D? Nou, want het is het instrument van keuze als het gaat om de ontwikkeling van 3D-games op mobiel.